Rapor Yazma Teknikleri

40 dk. 1/15/2014
Geri
Ana Kategori

Temel İş Becerileri

Alt Kategori

Temel İş Becerileri

Künye

Raporlar genel olarak bilgi aktarmak veya gerçek hayattaki çeşitli durumlar karşısında kişilerin karar vermelerine yardımcı olmak için hazırlanır. Raporu okuyanlar sonuçların açık ve net bir biçimde oluşturulmuş olmasını ve rapordaki bilgilerin karar vermelerine yardımcı olmalarını isterler. Bu nedenle raporlar, okuyanların cevabını aradıkları belirli soruların yanıtlarını hemen bulmalarına yardımcı olacak şekilde yazılmalıdır. Raporlar belli bir düzende yazılmalıdır. Bu düzene “rapor formatı” deriz. Basit bir rapor formunda; başlık, giriş, ana bölüm, sonuç ve uzun raporda ekler/özet bölümleri bulunur. Raporların altında raporu hazırlayan kişinin adı, unvanı ve imzası bulunmalıdır. Raporun hedefleri, raporun dayanak noktaları ve okuyucu kitlesinin analizinden elde edilen kilit noktaların daha ayrıntılı ve süzgeçten geçirilmiş halidir. Bu eğitimde rapor yazma tekniklerine ait detayları, rapor düzeni ve analizi gibi konuları, çeşitli örnekler ve ipuçlarıyla inceleyerek etkili bir rapor hazırlamanıza yardımcı olmayı amaçladık. Rapor Nedir? Rapor Nasıl ve Neden Yazılır? Raporun Hedefleri ve Dayanak Noktaları Yazı Türleri Sayın üyemiz, sitemizde eğitimlerin bazıları aylık üyelik kapsamına girmemektedir. Bazı profesyonel ve mesleki eğitimler için ek ücret talep edilmektedir. Bunlar sertifikalı olup sertifikalar adresinize basılı bir şekilde gönderilmektedir. Bu eğitimi üye olduktan sonra ek bir ücret ile satın alabilir, tamamlayabilir ve sertifikanızı alabilirsiniz.